Visum



Fick tillbaka passet igår från den mongoliska ambasaden och nu är det prepparerat med visum för Ryssland, Kina och Mongoliet. De är de enda visumen som man måste fixa innan resan, till de andra länderna söker man vid landsgränsen eller så är det fritt i en viss tid (oftast en månad) som i typ Thailand.


En myt har delvis blivit bevisad, att de i Mongoliet är lite annorlunda. På Hildas Mongoliska visum står det att hon är född -87, vilket inte stämmer då hon är född -86. På mitt visum står det att jag är en "Female" vilket jag inte är (det är sant, jag lovar). Vet inte riktigt hur de har lyckats, jag tycker inte Karl Petter låter särskilt feminimt och dessutom har jag skägg på mitt passfoto. Hur dessa insidenter ska lösas har vi inte riktigt bestämt ännu. Men vi börjar med att ringa vår kära Anita på den Mongoliskas ambasaden i göteborg som vi har varit i kontakt med förut och kollar om det är något som bör ändras. Eller så tar jag bara ska med mig en extra makeup väska och hoppas att de inte är så kinkiga...

Kommentarer
Postat av: Kusin Johan

Om jag inte var ressugen så blev jag det nu, nu när jag fick nys om din mybaseblogg.

Det där med att se feminin ut Petter ska du inte skämmas över ;)

Ha en fortsatt häftig resa, jag kommer titta in ibland, så vi ses mannen...

2008-09-22 @ 21:48:23
URL: http://daddy.blogg.se/
Postat av: Petter

Tack Johan, känns bra att jag har ditt stöd!

2008-09-23 @ 01:20:29
Postat av: Irina

Så fruktansvärt roligt! Sen när blev du tjej?

Peppa åka runt i Asien. Jag längtar efter nya länder jag med, Malmö räcker inte riktigt till. Mitt internet funkar nu i alla fall! Ska skriva mer till dig nu också..

2008-09-25 @ 17:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0