Extremt kort resume av den senaste planerade resrutten. :)

Det här är den resrutten som jag har lagt upp, sen får vi se om jag håller mig till den. Det kan ju hända att jag får världens hemlängtan och drar hem efter Peking eller att jag köper ett hus i Mongoliet och öppnar en getostfabrik. Vem vet. Men det är ju bra att ha någon plan iallafall och den här består av det platser som jag vill besöka och uppleva just nu.



Efter Peking (1) kommer vi dra iväg mot Xiang (2) där terrakottaarmen finns begravd, det är väl lite av en "prickaavpålistangrej". Därifrån kommer det att bli båtluff längsmed Lifloden ner till Yangshuo (3) som jag tror kommer bli en härligt avslappnad resrutt med häftig natur; ligga på en båt och glasa, köpa lite färsk frukt på kanotmarknaderna längs flodkanten, titta på djur och käka god men konstig mat. Som det ser ut nu så kommer Hilda sedan att dra vidare söderut, Vietnamn-Laos-Thailand medan jag drar solo mot Tibet och staden Lhasa. (4) Jag blev så tagen av ett inlägg på backpacking.se så jag måste försöka ta mig dit! Det är ju heltklart påvägen till Nepal dessutom. Läs berättelsen på länken så förstår ni vad jag menar! Sedan blir det Khatmandu, huvudstaden i Nepal (5) där jag planerar på att gå en längre trekkingtur i Himalaya. Jag kommer att sikta mot Mount Everest Base Camp så får vi se hur långt jag tar mig, sjukt fräckt. Efter att ha besökt världens tak så får vi se om jag tågar till Dajerling (6) i Indien eller om jag flyger direkt till Bangkok (7) och om jag håller reseplaneringen tidsmässigt så börjar det nalkas julafton och nyår. Hilda kanske är där och jag har några polare som funderar på att fira jul i Thailand så kanske att jag söker upp dem också. Resten av resan är lite osäker, men det blir väl att maka sig ner genom Thailand och Malaysia i lungt tempo och till sist hoppa på flyget hem den 3 Mars från Singapore (8)... Och som sagt, hoppas ni har överseende med vissa förändringar i programmet. :)

Kommentarer
Postat av: nea

wow! på riktigt!? jag vill också! men all planering... phu.. har nog inte tålamod!

2008-09-12 @ 18:50:15
Postat av: Petter

mm.. det blir någon timme eller två varje dag med planering nu veckorna innan. :)

2008-09-13 @ 17:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0