Gadgets

  •  Kamera, min ögonsten! Som rubriken i testerna lyder "Är du redo för ditt livs äventyr? Då bör du ha med dig nya Olympus Mju 1030 SW" Vattentät till 10m djup, fryssäker, trycksäker för 100kg (man kan ha den i bakfickan och glatt sitta ner) Stöttålig (garantin gäller upp till 2meter rakt ner i stengolv) 10.1mpx, LEDblixt för närbilder,2gb minne, hoppas det räcker ett tag. Just det, den har inbyggd höjdmätare också, viktigt. *
  •  Mobil, inte så mycket att prata med, eller att prata om. Men den har en egen plats i min ryggsäck, längst underst! Vet inte om jag kommer att använda den men om jag köper ett simkort i Kina och vill prata med en Kines så kan det ju vara bra..
  • Klocka, har inte köpt ännu men drömmer om den här, får se om jag lyckas impulsköpa den snart. Jag har egentligen en schysst Gulklocka, men den har ju varken kompass eller höjdmätare..haaalååå...
  • Gerber, multiverktyg. Ingen elektronik utan amerikansk kvallité när det är som bäst. Livsgaranti världen över. Den har tjänat många dygn i mitt bälte under tiden jag var i Hans Majestäts tjänst och användes till.. till.... till allt!
  •  Petzl headlamp, nördigt värre men ack så praktiskt när man mitt i natten måste gå på "the gentelmens" bakom tehuset i namche bazaar och just innan har stor tysk expidition just rastat sig där... Det är ju möjligt att den kommer komma till användning någon annan gång också.
  • MP3, minsta Ipoden ever, shuffle. 2gb, det är inte mycket men jag ska fylla den med mycket väl utvalda låtar. Kommer mest användas under stunder vid extrem hemlängtaneller när den fulla ryssen börjar snarka i tågkupen. Den måste dock laddas via USB, funderar om jag ska byta den mot någon som har AA-batterier. Åsikt någon?
  • Laddare, till skräpet ovanför, tänk om alla företag kunde gåihop och göra EN multiladdare?.. Det väger säkert lika mycket. En nätaddapter ska jag också köpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0