Transibiriska

12/10 Transibiriska 07;05
Tagkinesen vackte oss for en halvtimme sedan. Snart framme. Vi passerade gransen inatt mellan ryssland och mongoliet, vi stod still i sex timmar for att fa vara pass klara, ratt segt. Men nu sa sitter vi och tittar pa soluppgang over Gobioknen. Langa mjuka kullar av stepplandskap, inte ett trad, endast sma byar med deras talthus "Gers" som det ur skorstenen stiger upp stilla rok, sa vackert... en kvart kvar till Ulanbator.

11/10 Transibiriska 10:45
Planerar resten av resan for fullt... Lanade en Lonley planet av en hollandare och laste pa mer om Tibet och det verkar svart att aka dit, man maste ga genom en resebyra som fixar ett spec intrades kort, och det var dyrt.. bara 2500kr for kortet och da maste man a sig darifran sjalv. Men de skrev att man kan muta en busschaufor for ca 800kr, men da finns chansen att man bara blir lurad av dem eller att man aker fast. Sa det kanske blir Xiang till katmandu ist eller att jag struntar i det helt. Tror aldrig jag kommer backpacka i kina senare i livet eller vietnamn, laos och kambodja.. vill jag missa det? Daremot ar det lattare att gora en enkel resa till Nepal senare...

Foresten, har jag sagt att toaletterna gar till ett hal rakt ut pa sparet? Inte sa poppulart att ga pa toa vid en station. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0