Mongoliet

13/10 Ulanbatar 17;00
Maste bara skriva att det kanns battre nu. Vaknade med noll forvantningar pa staden. Utvilade, matta och utan packning gick vi ut pa stan. Helt underbart. Vi kanske har stott pa max fem andra vastlanningar. Staden ar livlig och det ar en stor mix av traditionella mongoler och de som tagit efter den vasterlandska kulturen. Man kan stota pa ett Gertalt precis brevid en tomt med en nybyggd skyskrapa. Vi har besokt ett hinduiskt tempel, sett pa en militarparad pa ett stort torg vid ett gigantisk monument av krigsherren Jingis Kahn. Har dessutom hittat ett snabbt it-cafe. :) Staden ar stor, omgiven an snokladda berg. Kallt i skuggan men solen varmer, som svenk var!

Vi har bokar en turridning imorgon med overnattning i en nationalpark, hoppas det blir bra... :)

12/10 Ulanbatar 22:22
Kan inte sova.. Har formycke tankar i huvudet.. Langtar till min planerade skidtur mellan ammarnas och hemavan som jag ska gora direkt nar jag kommer hem. Antagligen for att da vet jag att jag har full koll pa situationen och kan losa alla problem och klara mig sjalv, det enda som spelar in da ar vadret. Har ar det sa mkt mer, kulturkrockar och konstiga manniskor som man inte kan kontrollera utan bara acceptera. Spannande. Men det blev ratt bra har anda, sa jag ska inte klaga. Egentligen ar det har stallet fraschare an de hotell vi kollade pa, de tog dessutom 50dollar natten medans vi betalar 7dollar natten har och da har vi mojlighet till att laga egen mat. Hilda hittade gardiner dessutom som hon satte upp sa det blev hemtrevligt.

Tror jag stuntar i Nepal for den har gangen. Nu blev du glad va mamma? ;) Markte idag nar man var trott och inget gick som det skulle hur skont det ar att resa med nagon annan. Tack Hilda! Dessutom kommer jag missa sa mkt av asien om jag drar nu, sessongen i Nepal ar bara till slutat av november och jag har bara ett "Singel entery" till kina sa jag kan inte aka tillbaka. Bergen lar ju finnas kvar nagra ar till sa jag hinner nog. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0