Chengdu

Andra dagen i Chengdu, andra dagen med regn... Som tur var hade vi uppehall i morse da vi tidigt tidigt for och tittade pa pandor i ett reservat. Kin, Jackie och Werner drog till Guilin tidigare idag, trisst! Men de ska vidare till en annan stad mitt i Kina, sen till Shanghai och sen Hong Kong sa de har lite att gora. Hoppas pa att mota upp dem runt jul/nyar i Thailand. Vi har suttit inne bade idag och igar pa annu ett schysst hostel ala "backstreet new york flaat". Gamal industribyggnad som ar modernt inredd, asballt. :) Bade jag och Hilda ar lite slitna. Min rygg ar battre men jag ar forkyld, ont i halsen. Dessutom ar min mage krajj och jag har fortfarande halsbranna sen vi at sjukt stark mat pa nan lokal restuarang i forrgar... wee..  :)
 

Vi planerar de kommande veckorna och jag har aven skummat igenom de andra landerna. Resultat:

  • Vietnamn, njaaa.. lite genomresa, lite "pricka av pa listan" men skont med varmare vader.
  • Cambodja, ballt, Finns mkt att gora! Djungelturer mm.
  • Thailand, ajajaj... turistjavisst, men billigt dykcert blir det nog, undviker svennestaderna sa mkt som man kan.
  • Malaysia, yeeees! dar har vi mitt place, orangutanger, surfing, Mount kinabalu pa 4100moh, dykning mm. :D
  • Singapore, dyr stad, spenderar mina sista dagar dar och de sista pengarna (jag ska glida omkring i en uppsydd kostym fran Thailand och aka limmo overallt med min fake rolex pa armen)

Har kommer ett litet smakprov fran Yangshoo dit vi anlander i overmorgon och strandbilden ar fran "Kinas Hawaii" Hainan. En stor o i langst ner efter kinas sydkust. Det blir sista stoppet i kina och om det gar sa tar vi farja darifran till Vietnam, men just nu ser det ut som det endast gar att aka landsvagen. Hoppas bara vadret blir battre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0