Yangshuo

4/10 Yangshuo 20;38

Regn, regn och regn.. Det har regnat i en vecka snart.. Guilin var inte sa mkt att hanga i julgranen forutom grottorna. Staden fick oss ocksa att ledsna pa hostelboendet da vi delade rum med nagra Irlandare som inte var sa noga med hygienen. ;) Vi hittade ett schysst hotell har som bara kostar fem kronor mer an det rekomenderade hostellet dar vi nu tar skydd fran vadret. Igar trottsade vi dock regnet och far pa en mycket blot cykeltur tillsamman med "Batman", en soloresande Hollandare som vi tidigare traffat pa transmongoliska men nu stotte pa mitt pa torget. Ovantat men kul! Vi tog oss till "Moon hill" ett berg med ett hal rakt igenom, frackt. Fin utsikt over det typiskt kinesiska landskapet, molnen svepte runt bergen. Tyvarr sa har min kamera kruppat, igen, men ska sno lite bilder fran Hilda.

Idag har vi dock bara vantat pa att det ska sluta regna, har last ut alla bocker, provat alla olika kaksorter pa supermarket over gatan, bladdrat igenom de 50 kinesiska tvkanaler som bara innehaller reklam och pillat ut allt ludd ur naveln. Vi vet inte om det ar vart att vanta ut regnet ytterligare dagar, senaste rapporten sa att det kommer regna tills pa sondag. Mojligt att vi borjar dra oss mot Vietnam redan nu men det hade varit sa schysst med nagra torra dagar da Yangshou har sa manga naturaktiviteter att bjuda pa! Vi far se som sagt....  

Just det, sa jag att jag hittat havregryn? Det tillsammans med torrmjolk blir "farfars valling", nagot som farmor alltid bjudit mig pa, smakar nastan exakt lika dant. Det ar harligt med en smak man kanner igen! Det har blivit min standard frukost, mellanmal och kvallsmat. ;)

Kommentarer
Postat av: Barbro

Kan trösta er med att även vi börjar tröttna på regnet som faller och faller.....när tar det slut? Ni verkar uppleva mycket både människor, natur och hotel. fantastiska stalktit- eller stalagmitgrottor- det ena upp det andra ner enl. säker Kjell(a)Häftigt! kram moster Barbro

2008-11-11 @ 18:46:39
Postat av: Amanda och Katarina

Hej petter. Va härligt att du fortfarande gillar farfars välling;) ps adda mig. Ha de bra kusin och faster

2008-11-12 @ 18:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0