Vietnam

7/12 Hui Ne 16:00

Hamnade i surfparadiet Hui Ne, strax norr om huvudstaden Saigon. Det ar mest kite och vindsurf och forhallanderna ar grymma! For bra for mig.. :P Iaf sa var vi i saigon en dag, det kandes som att det rackte, vi ar val lite less pa stader. Vi gick en snabb stadsvandring och sag det man skulle se, lagomt imponerad. Daremot sa var det inte sa kaotiskt som jag har hort, visst var det sjukt mycket moppar overallt men inte varre an i Sorsogon. Det jag tyckte var mest intressant var typ el och telefonledningarna, hur de har dragit dem over gatan. Jag ska lagga upp en bild sa kommer ni forsta....

Nu har jag precis kommit fran stranden och ar fortfarande illamaende efter allt saltvatten jag har svalt. Det ar val det jag har blivit bast pa hittills. Tar kitelektioner men oftast sa blaser det for hart eller ar for stora vagor sa det gar inte sa snabbt i min utvacklig dar. Grymt mycke svarare an att kita pa sno speciellt om man inte ar vagsurfare och lar sig hur man ska lasa vagorna. Jag gor det med munnen oppen. Blandat resultat. Sa jag forsoker lara mig hur vagorna fungerar ocksa genom att glida omkring pa en body board vilket slutar med att jag flyger omkring som en socke i en tvattmaskin som loper amok pa centrifugfunktionen. Resultatet ar sand i brallorna och ogonen och annu mer saltvatten i magen. Gott. Men roligt ar det! Annars ligger vi och solar och tittar pa andra vindsurfare och kites, de finns en del grabbar (Nagon enstaka tjej ocksa) som ar sjuuukt duktiga, gor volter med vindsurfingbradorna och flyger 30meter med kites.. Ska till stugan sen i sommar och trana mer pa det jag sett. ;)

Jag blir inte rastlos iaf, det kan jag lova. Och det ar san skillnad mot lugna Filippinerna dar vi blev chockade den gangen vi sag en vasterlanning. Pa bussen hit fran saigon sa traffade vi ett par ifran Kalix och det bor typ fem andra svenskar fran olika delar av landet bara pa vart hotell.. Kommer stanna har i minst en vecka till!

Glad andra advent!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag tror din beskrivning av kite surfing påminner om vår skidtur igår där Hanna tolkade efter Rocky, inte som en socke i en tvättmaskin kanske men som en vante i snöstorm... :) (förlåt Hanna, överdrev lite..)Det låter underbart!

Kram

2008-12-07 @ 11:38:11
Postat av: pappa

Låter defenitivt knepigt att samtidigt hålla koll på både vågor och kiten uppe i luften. Fördelen är väl att det inte finns några granar i vägen som det kan göra uppe på kalfjället:) Men det kanske är trångt med alla andra som är i farten?

2008-12-07 @ 11:50:13
Postat av: Hanna

Hm, som en vante i snöstorm.. :) Lyckades dessutom med ett par snygga balettmoves. Splitt, åka med på ett ben med ena benet korsat över det andra, piruetter allt med hjälp av Rockan. Inte dåligt!

Så skönt att höra att du har det bra! Låter härligt med sol, strand och nya människor.

Ta hand om dig!



kramar

2008-12-07 @ 21:59:15
URL: http://luv.xpy.se
Postat av: Pjoulous

Ah, mui hui det later ju lika dant! Bra att jag har koll pa vart i varlden vi ar..

2008-12-14 @ 11:52:48
Postat av: STORkusin Johan

Jo, försök med att flyga 30m upp i luften över fryken! Största chansen är väl att maxa med lillbåten med stor motor i motvind!

Hade nice!

2008-12-14 @ 21:38:40
URL: http://daddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0